Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
featured

Cikgu Nor membina bahan bantu mengajar menggunakan Minecraft Education


SELASA | 3 SEPTEMBER 2024

Alhamdulillah,
Selesai sudah PesinPro 2.0 peringkat kebangsaan.
Dapat melangkahkan kaki ke peringkat kebangsaan pun dah bersyukur yang amat. Walaupun hanya membawa pulang saguhati. Alhamdulillah. Bukan mudah untuk sampai ke tahap ini. Tapisan demi tapisan. 

Sebenarnya, tujuan saya menyertai pertandingan membina bahan bantu mengajar menggunakan Minecraft Education ini adalah untuk upgrade diri dengan ilmu2 minecraft education supaya saya mampu hasilkan bahan yang sesuai untuk anak murid saya di SK Sri Aman. Alhamdulillah, waya bertemu ramai sahabat guru yang tidak lokek berkongsi ilmu dan saling menghargai antara satu sama lain. Terima kasih tidak terhingga buat sahabat Cikgu Nur Farhana Kassim , Suzieyani Dahlan , Ain Mohd , Mohd Ihsan , Norazura Musa atas perkongsian ilmu yang sangat bermakna buat saya. Inilah yang saya cari, rakan2 yang positif, tinggi ilmu dan tinggi adab.

Terima kasih tidak terhingga buat JPN Pulau Pinang, SSTP, USTP terutamanya USTP Timur Laut atas kesempatan yang diberikan untuk saya menyertai pertandingan ini. Terima kasih buat En. Muhammad Azlan , En. Cikgu Rahim Aziz , En. Hafizuddin Fareis , Cik Nur Hafiza Habib Rahman, En. Mohd Muktasim atas sokongan padu yang tidak berbelah bagi.

Pembuka mata dan penguat semangat untuk saya terus kuat dan terus melangkah ke depan dalam dunia pendidikan digital Cikgu Muhammad Suffi Yusof , #Jalanterus. Terima kasih banyak2. Terima kasih #AdikBeradikAYU 

Jutaan terima kasih juga buat Pentadbir dan rakan-rakan guru dI SK Sri Aman atas sokongan yang diberikan. Syukur, warga SKSA sentiasa yang terbaik.

Alhamdulillah,
Sekali melangkah tapi akan terus melangkah. Pengalaman mendewasakan. In Shaa Allah akan sentiasa upgrade diri demi kemenjadian murid walau di mana kita mengajar.

#LoveMinecraftEducation
#PesinPro2.0

Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama